onsdag 26 augusti 2009

Nästan slutjobbat

Nu har jag bara en vecka kvar på jobbet innan mammaledigheten... Tur är väl det med tanke på att arbetsrelationen med chefen inte direkt är på topp just nu och att det därför inte känns sådär jättekul att jobba längre. Skönt att kunna ta en paus i sex månader då och fokusera på något roligare...

Idag var jag, Lars och Oskar på besök hos sjukgymnasten för lite tips om andningsövningar och ställningar etc. under själva förlossningen. Jag hade glömt det mesta sedan sist och tycker mig minnas att förutom att sitta och gunga lite på den där stora bollen och koppla av i jacuzzin så glömde jag av alla andra finurliga positioner när väl värkarna satte igång (och jag föredrog att ligga i sängen)... Fast det känns mentalt bra att iallafall ha förberett litegrann i förväg iallafall. Nu ska vi försöka hitta någon bra lösning på vad vi ska göra av Oskar när väl Dagen D kommer. Eller natten som det säkert blir... Vi hoppas att en kombination av kompisinryckning och farföräldrar som lovat sätta sig i bilen hit på momangen så snart det hela startar (fem timmars bilfärd dock) kommer att fungera.. Snälla grannar kommer att ta hand om Zora.

Snart får man möjlighet att ta kort på sig själv och barnEN. Wow, det känns konstigt att inte prata barn i singular längre. Barn för mig är lika med Oskar, men nu ska helt plötsligt (eller tja, plötsligt är kanske att ta i liiiite efter nio långa månader!) en helt ny person göra inträde i våra liv. Någon vi inte alls känner och som säkert är helt annorlunda både till personligheten och utseendet jämfört med Oskar. Det känns spännande!!

1 kommentar:

Karin sa...

Hej!
Måste vara perfekt att kunna skriva lite om chefen på svenska :) ingen risk för snokning!

Jättefin bild på dig och Oskar (och fin klänning!) också!

Kram K - sitter och surfar på tapeter... inte lätt!