tisdag 22 december 2009

Nästan jul

Två dagar kvar till julafton och som väntat försvinner nu den fina snö som kom i förra veckan.

Jag och Lars firade alltid jul separat innan vi skaffade barn, men nu gör vi som så många andra familjer och firar varannan jul i Sverige och varannan jul i Tyskland. Typiskt då att det verkar bli en fantastiskt vit jul i Borås, medans det ska bli fem plusgrader i Heidelberg....

Jag har en känsla av att det inte kommer kännas riktigt lika juligt för mig som vanligt. I Lars familj har man inget stort fokus på mat på julafton utan där äts det köttfondue (kokt i grönsaksbuljong istället för olja för att vara nyttigare, men då missar man väl hela poängen med fonduen, eller hur?...) med några köpesåser och baguette, that's that liksom...

Fast det lär nog bli ett eller annat glas champagne iallafall så det ser jag fram emot. Och så firar vi ju lilljulafton hemma hos mamma och pappa med lillebror med familj nästa vecka och då ser jag fram emot mammas köttbullar och pappas Jansson!!
Tills dess, från oss alla, till er alla: En riktigt God Jul!

1 kommentar:

Jennifer sa...

God Jul! Kram!