fredag 16 juli 2010

Full fart med gammal och ung

Ytterligare en underbar vacker sommardag i torpet. Jag känner att jag börjar varva ner rejält och lugnet sprider sig i både kropp och själ. Inga måsten, inga deadlines, inga krav på annat än att ha det mysigt och koppla av. Nu är det semester på allvar!

Idag hade vi också ovanligt fint besök. Inte nog med att mormor och morfar kom och skämde bort barnen, men vi hade också ett av släktens överhuvud på besök;). Oskars och Ninas gammelmormor, eller mormor Kajsa som vi också kallar henne kom hit och det var jättemysigt att få ha henne här hela dagen. Jag har så många glada minnen av alla besök hemma hos mormor och morfar när jag var liten och det är så roligt att min mormor får lära känna mina barn. Dessutom har hon både glimten i ögat och barnasinnet kvar och det är alltid skojigt att träffas!Nina sitter tryggt i famnen på gammelmormor.Tack snälla Pontus och Jonna för den fina trehjulingen. Mormor och morfar tog med den idag och jag har redan provcyklat den. Cykelkorgen är ju idealisk att samla golfbollar och andra nyttiga prylar i!Vem har sagt att det bara är barn som gillar att gunga. Oskar blev jätteförvånad (och ganska imponerad) över att se att också mormor Kajsa tyckte sådant här var kul.Som sagt, att gunga tycker alla generationer är roligt:):Fyra generationer. Det ligger mer möda än man kan tro bakom denna bilden för Oskar gillar inte alls arrangerade fototagningar. Tur det fanns pinnglass i frysen att muta med...Här skulle man kunna tro att Nina kryper... Fast bilden ljuger något. Man kan placera henne i denna ställning, men det enda som händer är att hon tittar frågande på oss och tycks tänka "Och nu då?"...

Inga kommentarer: