onsdag 30 mars 2011

Det flyter på..

Ni vet hur det är. Vissa veckor känns det som om man aldrig får något ordentligt gjort och det man får gjort ger inte så mycket resultat. Mycket kan väl bero på vad jag kallar "multitasking meltdown" och med det menar jag att man ju ofta försöker göra så många saker samtidigt att ingenting blir särskilt bra gjort. Inte för att jag har något emot att göra saker lagom bra. Jag har nog lyckats vänja mig av med pressen att alltid göra saker perfekt. Och det kommer av den enkla anledningen att jag helt enkelt inte har den tiden numera. Så nu blir det mer "lagom bra" än "slipat perfekt" oavsett om det handlar om familjerollen, eller andra saker såsom jobbsök och franskastudier. Allra helst hade jag velat ha en hel arbetsdag på mig att få saker gjorda ordentligt, men nu handlar det mest om max en och en halv timme i stöten. Och det stressar mig ibland eftersom jag ju märker att något alltid hamnar längst ner på min prioriteringslista.

Nu när jag börjat med min franska (numera läser jag Marie Claire på franska utan större problem och det förvånar till och med mig, fast det är skillnad på läsa och prata perfekt såklart...) så har mitt jobbsökande hamnat i bakvattnet litegrann och då får jag dåligt samvete för det. Men nu i veckan har jag tagit mig i kragen (och pluggat mindre franska än jag skulle ha viljat) och skickat iväg min CV till olika personer.

Och då är det extra roligt när man a) skickat iväg sin CV till en av de mest relevanta headhunters i Bryssel sent en kväll och har dem på telefonen klockan kvart i åtta nästa morgon "du har en sådan intressant profil att vi vill träffa dig så snart som möjligt" och b) mailar direktören för en stor och spännande miljöorganisation ikväll och får svar tio minuter senare "jag vill gärna träffa dig och prata mer".

Visserligen så är det ju än så länge mer av "nära skjuter ingen hare", men det är iallafall roligt att min jobbakgrund intresserar folk. Så nu gäller det att slipa min intervjuteknik och fundera ut hur jag bäst ska "sälja in mig" när jag väl har fått foten innanför dörren;).

Inga kommentarer: