tisdag 8 mars 2011

Parlez-vous Francais?

Ja, jag gör tydligen det! idag hade jag min första privatlektion på Berlitz språkskola och det var faktiskt mycket roligare än jag hade trott. Jag hade gruvat mig en aning för att jag trodde det skulle kännas kämpigt att sitta och prata franska non-stop i en och en halv timme, men när det väl var dags att avsluta hade tiden bara flugit förbi! "Du pratar redan bra franska" sa min lärare och tillade "du kommer att bli förvånad över hur mycket ditt språk, grammatik och ordförråd kommer att utveckla sig under denna kursen med tanke att du redan är på denna nivån".

Så det känns ju onekligen som en bra start! Jag visste väl visserligen att min franska inte är usel och jag har ju ett visst språksinne, men det känns jättekul att äntligen kunna strukturera upp min inlärning och veta att jag verkligen kommer att vara mer bekväm med språket om bara ett par månader:). För att inte tala om hur kul det är att ha en intellektuell utmaning efter alla dessa månader med ofta väldigt enahanda hushållsuppgifter...

Fortsättning följer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att det gick så bra med franskan Språkhuvud har du ju och att aktivera hjärnan lite är säkert bra för dig.

Kram mamma

Karin sa...

Moi aussi! Je veux bien parler un peu plus francais... Mais je pense que j'ai oublié presque tous...