onsdag 10 augusti 2011

Äppel päppel

Idag skulle vi ta oss an skrapandet av gammal färg på friggeboden, men efter att morgonregnet avtagit kom vi inte långt förrän vi var tvungna att ge upp. Det blåste halv stormstyrka i torpet idag och allt skrap flög all världens väg och det känns inte så kul att ha färgflagor över halva tomten.
Istället tog vi oss an de gamla fina äppelträden och deras frukt i trädgården. Varje år är jag så glad över att vi har dessa härliga fruktträd och bärbuskar i trädgården. Extra roligt är det också att de har funnits här lång tid innan vi tog över torpet.
Oskar gillar att hjälpa till och var med på både plockningen och äppelmoskokandet.
Då vi hade äpplen över provade jag på att göra ugnspannkaka för första gången på åratal. Det blev kanongott!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt fina äpplen ni har i år.Det blir gott mos på dom.Ugnspannkakan ser så läcker ut.Nina och Oskar tyckte väl det var mums.
Kram mamma

Anna sa...

Det ser jättegott ut! Nu blev jag sugen på att göra ugnspankaka till kvällsmat! Så det får det nog bli. :)

Kattis sa...

Ja moset ska bli gott att ha på havregrynsgröten i Bryssel i höst. Och ugnspannkaka ska jag definitivt göra fler gånger. Nästa gång tror jag att jag ska försöka mig på fläskpannkaka.