tisdag 2 augusti 2011

Effektiv dag

Idag har vi banne mig varit effektiva. Tre tvättmaskiner har plockats i och ur, gräsmattan har klippts, ogräs har ryckts upp, drygt två kilo svarta vinbär har plockats och hela friggeboden har blivit mögeltvättad. Det sistnämnda tog jag mig an och det var precis lika tråkigt som det låter. Dessutom tog det flera timmar, men det är väsentligt att göra det här ordentligt innan man börjar skrapa och måla om.

Medans jag jobbade och slet satt Oskar i sin tältstol och kommenterade mina arbetsinsatser och försökte övertala mig att måla boden blå istället för röd. Helst på momangen. Tålamod är inte hans starkaste sida och idén att vi nu ska vänta tills nästa vecka (p.g.a att vi nu sticker från torpet fyra dagar) innan vi gör något mer föll inte i god jord;).

Förutom att vi rusat runt som skållade råttor och jobbat hårt så har vi faktiskt också hunnit med lite badliv. Det är så skönt att ha en liten sjö så nära där vi bor att man kan sticka iväg en kort stund utan att behöva ha med sig så mycket prylar. Och att Zora kan bada där med är ju en extra bonus för hon älskar att simma.
Oskar har äntligen upptäckt hur kul det kan vara att använda lite flytsaker i vattnet. Igår stack han och jag för första gången ut där han inte bottnade så han fick flyta och "simma" lite. Superkul blev omdömet.Nina är lite försiktigare i vattnet och går helst runt i vattenbrynet och plaskar lite. Det är lika kul att stå på land och äta kex.

Inga kommentarer: