onsdag 24 augusti 2011

Skärpning

Står i badrummet och tittar mig i spegeln. Undrar vad det är som har fastnat på vänster sida av min blus. Inser att det är ett stort tvättmärke som sitter på insidan i vanliga fall. Fast inte idag då. Har gått med vrängd blus med väl synliga sömmar hela eftermiddagen och visat mig för folk på buss, skola och lekplats. Utan att någon för den delen kläckt att jag ser ut som jag gör.

Hur hopplöst disträ får man bli. Är det en åldersgrej? Har en känsla av att detta aldrig skulle hänt mig i 20-årsåldern... Man får hoppas att återgången till arbetslivet dammar av mitt klädesintresse som trots allt ligger någonstans och slumrar.....

Nu hopp i säng för lite tevetittande på SVT Play. Det är verkligen toppen att man känner någon som har fixat så att detta funkar för mig också härifrån. Tack igen!

2 kommentarer:

a-lo (the book pond) sa...

Jag vill ju inte vara sån, men jag minns ganska tydligt ett tillfälle i Växjö när du gick med blusknapparna uppknäppta ner till midjan... Så, du kan ju inte skylla på åldern iaf. Muahahaha.

Kattis sa...

Tack för den påminnelsen;)! Fast om jag inte minns fel så var det på en studentfest och det var väl inte mitt fel att bysten fick de usla knapparna att gå upp (inga sådana problem numera haha). Plus att jag iallafall hade en väldigt snygg behå på mig under tycker jag mig minnas:).