fredag 4 november 2011

Fin höstvecka

Det här har varit en riktigt bra vecka för att vara mitt inne i vad som vanligtvis känns som en seg, mörk och långsam årstid. Lars är i Japan, Zora är på semester i Heidelberg, barnen har skollov och jag jobbar. Men mormor och morfar har ju varit här en hel vecka och hållit ställningarna hemma och det har ju varit fantastiskt lyxigt. Fint väder har vi haft också, det är fortfarande runt 19 grader varmt på dagen och 16 på nätterna och det är ovanligt i november. Dock så är ju prognosen för min födelsedag 10 grader och regnigt så det är väl som det ska vara då....

Det har varit jättemysigt att ha mamma och pappa här hela veckan. Skönt också att kunna sitta på jobbet och inte ha dåligt samvete för att barnen får långa dagar i fritidsverksamhet och dagis utan kan njuta av att ha lite härligt höstlov. Jag har kunnat jobba undan en hel del även om nästa styrelsesammanträde samt årsmöte om ett par veckor nog gör att mina veckor blir mer intensiva framöver. Tur då att jag har ett så bra team som stöd och intressanta ämnesområden att jobba med. Det känns som om jag hamnat rätt.

Vi har firat Halloween i år. 1 november är ju en helgdag här så det passade ju fint. Förutom pumpalykta så fixade vi schysst och lagom läskigt mobilpyssel som nu pryder barnens rum. Barnen hann tröttna innan jag och mamma var färdiga, men vi tyckte nog det var nästan ännu roligare än de gjorde så det märkte vi knappt..
Att gräva ur innehållet i pumpan var riktigt roligt.
Och såhär snygg blev pumpan. Jag är riktigt stolt över mina färdigheter här med tanke på att det var första gången jag provade på det.
"Jag är ledsen när mormor och morfar har åkt hem" sa Oskar imorse. "Mormor och morfar är nog ledsna också" svarade jag. "Fast när det kommer snö och tomten kommer då åker vi flygplan till dem" tillade Oskar och blev genast lite gladare.
Jag fick fint besök på kontoret igår. Oskar och Nina hade inte heller varit där tidigare och sprang som små vildar genom korridorerna. Jag hade förvarnat mina kollegor;)........
Alla får plats i direktörsstolen. Fast Oskar var mest intresserad av chokladen som jag hade utlovat honom..

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för en underbar vecka i Bryssel tillsammans med dig och våra älsklingar. Vi saknar er mycket.
Grattis på födelsedagen vi har försökt att ringa hela dagen.
Stora kramar mamma o pappa