måndag 14 november 2011

Tanka kärlekskontot

Det är en hel del att styra upp just nu. Det måste organiseras och planeras både för diverse möten på jobbet och roliga saker på fritiden och det är ibland så svårt att stanna upp och "bara vara". Då är det bra att ha två vildbasar hemma som visserligen ibland kan ta mycket kraft, tidvis driva mig vansinnig med sitt gnabbande och gnäll, men också väldigt ofta påminna mig varför det absolut bästa jag gjort är att skaffa barn.

När Oskar som är i en ganska kramig fas utbrister "mamma, jag älskar dig hela dagen" då smälter jag, stannar upp och lyckas med att njuta av ögonblicket. När Nina springer emot mig i full fart i hallen när jag är hastar iväg tidigt till jobbet en måndagsmorgon som idag och utbrister "mamma vänta, kraaaaam!" och lägger sina knubbiga armar runt min hals, då rinner all stress av mig och jag påminns om det som är allra viktigast här i livet...

3 kommentarer:

Karin sa...

Kul med lite täta inlägg på bloggen! Pussar & kramar från de små är härligt. Kram K

Kattis sa...

Tack Karin:). Ja, ibland blir det lite få inlägg här, men nu ser jag fram emot december då det förhoppningsvis blir lite lugnare på alla fronter.. Innan julfixandet börjar vill säga. Fast det är ju roligt å andra sidan.

Kramar K

Anonym sa...

Kramar och pussar från sina barn kan man aldrig får nog av.Det gör livet lättare att leva.Som mormor är det helt underbart att få uppleva det igen med sina barnbarn.
Kram mammma