söndag 22 september 2013

Bryssels baksida - septemberinvasion

Jag tippar att av de som  läser den här bloggen så finns det en grupp som när jag pratar om det där året då jag bodde i en studio som en höst invaderades av megaspindlar kommer ihåg precis hur läskigt jag tyckte det var. Spindlar som var större än de jag sett i Australien med en omkrets på upp till 10 cm och så höga att de gav en ordentlig skugga när de kilade fram över golvet. Jag glömmer aldrig den natten då jag vaknar och får se något suddigt (närsynt som jag är) 20 cm framför mig på väggen, tänder lampan och får syn på denna monsterspindel! Efter att ha fångat den med ett stort belgiskt ölglas sov jag inte en blund den natten och höll på få ett sammanbrott då jag nästa morgon hittade en ännu större i duschen. Sedan gjorde jag misstaget att googla på den här typen av spindlar och fick reda på att de LEVDE I GRUPP..... Och ofta gjorde sitt intåg i hus i september.

Och nu har dessa spindlar kommit HIT! Vi har hittat ett par i barnens badkar, och en enstaka i trapphuset. Fram tills ikväll då jag hittade ett jätteexemplar i trappan för tio minuter sedan. Jag är inte lika paniskt rädd denna gången, men fy vad jag tycker de är äckliga. Håller tummarna för att jag slipper dem i sovrummet denna gången. Och att de försvinner efter september......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Huuuuaaaaahhh!!!! Jag ryser alltid då jag tänker på 'dina' spindlar. Sådana varelser borde hålla sig utomhus. Få se om jag kan sova inatt efter denna läsning.... /Marika

Gunilla sa...

Fy säger jag bara,usch!Hoppas de är borta när vi kommer i november.Hoppas du avliva dem och inte bär ut dem på gatan som du gjorde tidigare.Du är ju en riktig djurvän som vi alla vet men där går väl ändå gränsen?
Kram.