söndag 24 november 2013

Ett sexårskalas senare

Barnen sover nästan, huset är iordning och tystnad råder. Så såg det inte ut för några timmar sedan.Vi har haft sexårskalas här idag med sju inbjudna killar. Plus en lillasyster som är polare med Nina. Så det var nio barn här och röjde i eftermiddags. Och det var verkligen full rulle i ett. Oskar var supernöjd efteråt och hans kompisar verkade minst lika nöjda när de gick härifrån. Dessutom har vi redan haft diskussioner föräldrarna emellan med två av killarna om att fixa lite söndagslekträffar framöver. Det är precis vad Oskar behöver och det känns roligt att vi får igång den sociala biten utanför skolan nu.
Oskar vill alltid ha likadana tårtor på sina kalas. En gräddtårta och en pannkakstårta.
De här killarna går inte längre i samma klass, men är fortfarande precis lika tajta som de alltid varit.
Det är ju extra kul att småsyrrorna har samma fina band.
Uppställning inför en av lekmomenten.
Det känns skönt att allt gick bra. Jag underskattar varje gång jobbet som ligger bakom kalasförberedelserna. Vi höll på och grejade hela dagen tills barnen kom klockan tre. Det låg nästan mer press och stress bakom där än veckans årsmöte på jobbet;). Och Oskar var ju otålig hela dagen och vid ett tillfälle sa jag till honom att jag inte kunde hjälpa honom med vad det nu var han ville eftersom jag var tvungen att jobba med allt inför kalast. Då svarade han medkännande: "ja, jag vet mamma. Och det är ju inte ens en jobbdag idag"......

Nu ska jag parkera mig i soffan med sambo och kolla ett eller annat avsnitt på vår senaste DVD-box: The good wife.


4 kommentarer:

Gunilla sa...

Kul för Oskar att kalaset blev så lyckat.Härliga bilder på barnen.Vad blev det för lekar?
Barnkalas tar musten ur en.
Kram

KarinM sa...

Vi var helt slut efter Julias 4-års kalas. Fullt ös i ett par timmar tar musten ur en, men det är kul med alla glada barn :)

a-lo sa...

Det är så sjukt intensivt med barnkalas Bra jobbat :)

a-lo sa...

Det är så sjukt intensivt med barnkalas Bra jobbat :)