onsdag 6 november 2013

Jogginglåtar

Jag fortsätter jogga. Jag beslöt  mig för att skaffa riktig "utrustning" och investerade i bra tröjor, byxor och skaljacka redan från början. Jag vet att man inte behöver mer än än bra skor ( och en bra sportbehå), men det känns mycket roligare att ha bra grejor. Om inte annat för att man kan känna pressen på sig att göra nytta för investeringen. Sista inköpet var en windstopper och löparbyxor som gör att det inte längre finns någon ursäkt att inte springa i vinter;).

Det går dock inte att springa utan musik i i-phonen. Bäst just nu: Bette Midler's Beast of burden att komma igång med, Aviciis Wake me up i uppförsbacken och Bruce Springsteens Atlantic city på vägen hem. Nu pallar jag 30 minuter jogging utan intervall och jag känner mig rätt stolt över mig själv, det här att börja springa intervall var hur bra som helst. Tänk om någon gymnastiklärare hade insett att det bästa hade varit att få eleverna att börja springa utifrån den nivån man var på från början och uppmuntrat den typen intervallspringande istället för att behöva springa 3 kilometer på tid och nästan dö på kuppen.....

Slutar det bara regna i Bryssel så hoppas jag ge mig ut igen innan helgen....

1 kommentar:

Gunilla sa...

Tack för en underbar vecka tillsammans.Tiden går fort när man har roligt.Hoppas att Oskar är frisk och kan gå till skolan i dag.Vi saknar er mycket.
Lycka till med presentationen nästa fredag.
Kramar till alla från oss.