onsdag 16 juli 2008

Regn och fint besoek

Vart tog sommaren vaegen? Haer i Bryssel har det regnat i oever en vecka och det kaenns inte alls somrigt. Fast kanske lika bra det foer jag har ju inte semester aen heller. Vilken tur att man valt sen semester iar foer i augusti kommer det ju sla till och bli vaermeboelja och vi kommer att ligga och svettas i skuggan under ett parasoll i torpet, ta manga svalkande bad i Jaemnesjoen, grilla varje dag och klaga pa att det aer saaaa varmt. Jajamen, sa kommer det att bli helt enkelt!

Ja, ja, hoppas kan man ju alltid... Det maste ju bli baettre aen foerra aret iallafall, eller? Jag har en kaensla av att jag upprepar mig, men boerjar nog bli lite nervoes infoer ytterligare en torpsommar utan fint vaeder. Jag menar, jag aelskar ju torpet, men INTE naer det regnar i ett foer det finns ju inget att hitta pa da. Inget internet, ingen tv och Storgatan i Herrljunga kaenns inte som nagot vidare kul shopppingalternativ... Tur att man iallafall aer bokaelskare... Dessutom laer vi nog fa mindre slappartid iar med en vild atta manaders gammal bebis i huset!

Vi hade fint besoek i helgen naer mormor och morfar haelsade pa sin Oskis. Skoent foer mig ocksa att fa lite avlastning sa jag kunde jobba mer effektivt ett par dagar. Oskar aelskar ju att traeffa folk och underhoell pa hoegsta niva hela dagarna. Att han sedan var helt slut varje kvaell var ju inte att undra pa. Dessutom sa aer han nog inte van vid sa mycket uppmaerksamhet som han fick av mormor och morfar aeven om det helt klart var vaeldigt uppskattat!

Inga kommentarer: