tisdag 8 juli 2008

Vardagsliv


Multi-tasking... Det ska ju speciellt vi tjejer vara bra pa, men jag far erkaenna att jag inte kaenner mig speciellt effektiv inom den sfaeren foer tillfaellet.

Pa grund av att det var sa svart att hitta ett bra dagis sa besloet vi oss foer att ta hand om Oskar hemma i juli samtidigt som vi bada jobbar. Det funkar nagorlunda bra om vi aer hemma bada tva, men idag akte Lars till London och da kraschar systemet ganska snabbt. Oskar har inte alls blivit oevertygad om att leka sjaelv i mer aen en kvart aer kul och har givetvis sovit mindre aen vanligt. Det enda som kan distrahera honom aer att Zora ligger jaemte honom sa det uppmuntrar jag foerstas :) Inte foer att Zora har nagot emot det foer det haender ju att Oskar tappar ett halvt uppbloett Goeteborgsran (sockerfritt saklart) och det staedar hon snabbt undan till Oskars stora foertjusning.

Min arbetsdag har alltsa inte varit sa valdsamt effektiv idag sa det blir vael till att aegna lite tid at det som inte blev gjort senare ikvaell. Efter Oskars laeggning, Zoras kvaellspromenad, dagens disk samt den staedning jag far ta tag i nu naer mormor och morfar kommer foer att haelsa pa lillkillen. Skoent att iallafall fa lite barnpassning imorrn och pa torsdag sa jag far gjort det som behoevs pa jobbet innan helgen.

Tur att denna perioden med jobb och ha hand om Oskar bara aer tre veckor lang. Och tur ocksa att han aer sa soet och charmig sa att man inte alls har nagot emot att ha det sahaer ett tag :)

Inga kommentarer: