torsdag 24 juli 2008

Semesternedraekning

6 timmar kvar pa jobbet innan fyra veckors semester vaentar.. Det kaenns fantastiskt haerligt, speciellt som jag verkar tajma fantastiskt fint semestervaeder hemma i Svedala. Ikvaell tar jag och Oskar flyget och stannar en vecka hos mormor och morfar, sedan ansluter Lars och Zora om en vecka.

Jag kan inte komma ihag sist jag hade fyra veckors semester pa raken, men de kaenns behoevliga efter tre veckors av fulltidsarbete utan barnpassning. Det har gatt oeverlag bra, men dagarna har blivit langa och det har inte funnits mycket tid oever till att bara koppla av sa det ska jag se till att goera med rage hemma nu.

Foerhoppningsvis sa har mitt paket med Amazonboecker ocksa anlaent da. Haer aer nagra titlar som jag hoppas aer laesvaerda:

-East of the sun av Julia Gregson (tre unga kvinnor laemnar England foer Indien 1928)
-The memory garden av Rachel Hore (tva parallella kvinnohistorier i Cornwall, en i nutid och den andra ett arhundrade tidigare)
-Love falls av Esther Freud (senaste boken av en av mina favvofoerfattare, denna ska handla om en ung tjejs sjaelvuppvaknande pa semester i Toscana)
-The chocolate run av Dorothy Komsoon (feelgood chiclit av baettre kvalitet)
-Everything changes av Jonathan Tropper (har laest tva av hans boecker och gillade starkt och ser fram emot ytterligare en bra melankolisk, men rolig laesupplevelse om vanliga maenniskor som lyckas trassla till det foer sig).

Eftersom jag inte har tillgang till internet i torpet blir det nog inte manga inlaegg haer under semestern, aeven om en och annan fundering nog kan taenkas laeggas in under Borasbesoek...

Ha en haerlig sommar allihop!!

Inga kommentarer: