torsdag 17 september 2009

Välkommen Nina!


Jaha ja, dagen efter sista blogginlägget så var det alltså dags att föda barn. Precis på det datumet jag hade ställt in mig på:). Jag drack faktiskt ett glas champagne kvällen innan så det stämmer kanske att det funkar som en färdknäpp!

Klockan 14.50 12 september föddes vår Nina Kajsa. Om man kan ha en drömförlossning så hade jag nog det för allt gick snabbt, enkelt och smidigt och till och med gynekologen var förvånad över hur bråttom ut hon hade när det väl var dags!

Efter tre dagar på sjukhus har vi nu landat hemma och det är skönt. Jag har saknat Oskar såklart och även om alla på BB har varit jättegulliga så är det alltid någon som stör hela tiden och att ligga i sjukhussäng med knöliga kuddar och äta den rätt trista maten som serveras är inget vidare. Bättre då att komma hem och äta ostbricka (äntligen!) samt dricka ett glas champagne för att fira att vi numera är fyra i familjen. Många minnen från Oskars första tid kommer tillbaka, men även om man kommer ihåg mycket så känns det ändå helt nytt att ha en liten bebis hemma och det är lika intressant att bara sitta och titta på Nina och förundras över detta lilla mirakel som sist (tills Oskar kommer instormande och kräver uppmärksamhet vill säga).
Oskar är annars rätt intresserad av bebisen och har redan lärt sig säga hennes namn. För det mesta får hon klappar och får till och med låna favvosnuttefilten, men det vill till att se upp för det lär nog komma en del tjuvnyp också framöver....

2 kommentarer:

Anna sa...

Så roligt att få se ett kort där hon har ögonen öppna, sötnosen. :)

Kram till alla fem i familjen! Nu ser jag fram emot att få hälsa på er

a-lo sa...

På tiden med ett foto på den lilla stjärnan! Här har man gått i fem dagar och väntat... Nu fattas det bara att du bänkar dig framför datorn igen så att saker och ting kan återgå till det normala, hehe. Gött att allt gått bra och att syskonrelationen än så länge verkar harmonisk :-)