fredag 11 september 2009

Vecka 39

Okej, nu kan jag det här. Nu har jag varit mammaledig en dryg vecka och börjar bli otålig. Nu är det dags att föda barn alltså (också med tanke på den korta mammaledigheten här, jag vill ju gärna tillbringa den med bebisen istället för att bara vänta...). Vid denna tidpunkten sist var Oskar redan född så nu tycker jag denna bebisen snart kan se till att masa sig ut...

Det är bra att veta att man här iallafall inte låter någon gå mer än 10 dagar över tiden innan förlossningen sätts igång istället för den väldigt långa väntan man kan råka ut för hemma i Sverige. Fast jag vill INTE sitta här och vänta tills 29 september heller. Händer det inget nästa vecka får man väl försöka sig på de olika husmorstipsen... Typ dricka champagne som ju inte skulle kännas som en uppoffring direkt:).

Inga kommentarer: