tisdag 11 maj 2010

Att vara kall och frusen...

..gör inte mig på vidare bra humör alls. Det är nu fjorton grader på övervåningen och inte mycket varmare i köket. Oskar satt nästan och skakade tänder när han åt sin yoghurt imorse och själv har jag fortfarande inte fått upp värmen trots tredubbla tröjor, raggsockar och fårskinnstofflor. Nina har blivit ordentligt påpälsad med dubbla lager och stickade tröjor, men hon rör ju inte så mycket på sig så hon får sitta på fårskinnspälsen idag.

Det är synd man inte har en öppen spis att elda i. Jag gjorde så gott jag kunde i förmiddags och använde den enda värmekällan jag kunde komma på: vår varmluftsugn;). Sagt och gjort jag bakade en äppelkaka enligt ett recept i min Hemmets kokbok. Den kallas fyriskaka och blev mycket god tillsammans med mitt elvakaffe som jag just fått i mig eftersom mademoiselle här hemma inte alls ville gå och lägga sig trots att hon var både gnällig och dödstrött. Nu sover hon dock som utslagen på soffan..
Såhär fin blev kakan.

Snart är det dags för hundpromenad i ösregnet.. Det är inte alltid lika kul att vara hundägare även om det visserligen nog är bra att komma ut och få lite luft och få igång blodcirkulationen litegrann..

På tal om något helt annat. Att ha barn är en enormt stor glädje. Att ha två barn är mer än dubbelt med jobb ibland, men också minst tre gånger så roligt. Speciellt när man ser hur roligt syskonen har tillsammans. Som här när de båda två leker rida häst på pappas mage.

Inga kommentarer: