tisdag 8 juni 2010

Kul med mormor och morfar

Vi har haft en jättemysig vecka tillsammans med mormor och morfar i Bryssel.

Det har varit underbart härligt sommarväder och och alla har uppskattat besöket. Mormor och morfar har bondat ännu mer med Nina och busat runt med Oskar medans jag och Lars har fått tillfälle att både gå på fest själva, övernatta på hotell och dessutom klämma in en flott lunch på Michelinresto.. Jag älskar mina barn över allt annat, men det är ändå så skönt att få lite tid för sig själv ibland;).
Nina charmade både mormor och morfar totalt. Hon är väldigt social nu och älskar att sitta i knäet och mysa, klappa händerna, vinka och kramas.
Den fina virkade klänningen på mittenkortet är gjord av min älskade farmor och Nina är minst lika söt i den som jag var sommaren 1973!
Det är tufft att "arbeta" i sandlådan på lekplatsen i värmeböljan. Tur att man kan svalka sig med en av mammas hemmagjorda (och väldigt kladdiga) yoghurtglassar...
Mormor är också bra på att pyssla och gjorde helt andra typer av toalettgubbar än de mamma gör.

2 kommentarer:

a-lo sa...

Egentid gör underverk, no doubt. Skönt ibland att få sakna de små litegrann extra.

Kattis sa...

Ja, det är guld värt. Det behöver inte vara så ofta för man kan leva länge på det, men man behöver komma iväg ibland och inte ha mer att tänka på än var man har sin egen handväska;)......