söndag 22 maj 2011

Bloggtråkig

Jag börjar tappa sugen litegrann vad gäller bloggandet. Det känns inte som om jag har så mycket att skriva om. Definitivt inte i jämförelse med alla dessa duktiga, temainriktade bloggare som gör ett sådant otroligt professionellt jobb på sina bloggar. Visserligen använder jag bloggen lite som en slags onlinedagbok som jag kan tycka är kul att "bläddra" tillbaka i, men ska jag blogga bara för det? Då borde jag nog istället lägga den tiden på att äntligen sätta de senaste fyra årens fotohög i album istället, för det där (numera väldigt stora) icke-gjorda projektet är en ständig källa till ångest...

"Kanske skulle man ta och skaffa sig ett tema då" sa jag till mig själv under hundpromenaden häromdagen. Fast den återkommande frågan är ju då vilket tema det skulle vara. Jag menar några hobbies har jag ju inte haft på de senaste fyra åren direkt. Det närmaste jag kommer är väl att läsa böcker, men bokbloggsvärlden är ju redan fylld av duktiga bloggare så där ska nog inte en amatör som jag komma och lägga mig i.

Så vad annars? Min spännande jobbvardag som lobbyist i EUs huvudstad? Nej, just det ja, jag jobbar ju inte nu....

Min Brysselvardag kanske? Fast jag vet ärligt talat inte om mina vardagsrutiner, (oftast lika spontana som om de vore skrivna i sten) kan vara något roligt att läsa om (igen, igen och igen). Hur mycket kan man variera sig på teman skolhämtning, hundpromenader, franskaklasser, jobbsök, lekplatshäng och mer lekplatshäng?

Nej, grejen är nog att hitta något ämne att kåsera på ett sådant där underfyndigt, spontant och intellektuellt och/eller ironiskt sätt (ämnet i sig spelar ingen roll) och så vips har man ett passande inlägg som passar in under titeln på denna blogg. Problemet är väl kanske att det inte blivit mycket funderingar på senaste tiden, mer beskrivningar av vad som hänt sedan sist. Och det är väl inget fel på det i och för sig, men jag känner mig ganska blek jämförelse med andra i bloggvärlden just nu och är lite trött på min egen fantasilöshet.

Kanske är det bara en svacka, kanske ska ribban läggas lägre, kanske återkommer motivationen igen, men just nu känner jag inte att det här är riktigt lika roligt som det var.....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gamla mormor och morfar älskar att läsa din bloggar. Vi får vara med er i er vardag och vad som händer våra älsklingar Nina och Oskar.Det är mycket värt.Behöver bloggar vara så trendiga?Tycker nog att vardagen kan vara nog så spännande.
Nu skall jag ut och rensa ogräs i rabatterna, tror det eller ej men jag tycker det är roligt.
Längtar efter er.

Stora kramar mamma ( mormor)

a-lo sa...

Jamen, sådär känner nog alla, att det går upp och ner med inspirationen. Och du har ju ett "tema", om det nu är viktigt, i att vara utlandssvensk med familj.

Du har ju varit hemma ett tag nu och jag vet ju att det kan gå lite på rutin efter ett tag då (är det torsdag eller söndag, ingen aning, alla dagar ser likadana ut..), men snart börjar du jobba och kommer säkert få lite nya perspektiv på saker.

Keep up the good work!

Anna sa...

Jag håller med förgående talare. Det är jätteroligt att läsa och se i bilder hur er vardag är och det är spännande att "titta in" och se vad ni har för er. Erik kommenterar alla bilder på Okka och Ninna.

Vardagen finns överallt men är väl det som är en intressant skildring. Och svackorna finns det också ibland men håll ut för absolut snart tycker du det är kul igen. Vi uppskattar ditt arbete!

Kram!

Anna sa...

Jag håller med förgående talare. Det är jätteroligt att läsa och se i bilder hur er vardag är och det är spännande att "titta in" och se vad ni har för er. Erik kommenterar alla bilder på Okka och Ninna.

Vardagen finns överallt men är väl det som är en intressant skildring. Och svackorna finns det också ibland men håll ut för absolut snart tycker du det är kul igen. Vi uppskattar ditt arbete!

Kram!