fredag 20 maj 2011

Kalastid

Popcorn, belgiska våfflor (visserligen ekologiska), äppeljuice och tårta. Det åt barnen till middag igår kväll och det får vi nog inga föräldramedaljer för;). Fast de plockade i och för sig några jordgubbar var (som är ljuvligt goda härnere just nu) till "efterrätt" så lite nyttigt blev det ju på ett hörn.

Fast det var ju födelsedagskalas också och då får man släppa lite på de nyttiga vardagsrutinerna tycker jag:). Något jag blivit mycket bättre på som tvåbarnsförälder. Oskar fick inte smaka många bullar och annat innan han fyllde två, men Nina har som andrabarn såklart stoppat i sig sådana läckerheter sedan ettårsåldern. Så länge de får sina tänderna borstade ordentligt tycker jag det är helt okej.

Tillbaka till kalaset. Kidsen fick som sagt äta sig sockerstinna medan den vuxna halvan av familjen njöt av champagne (födelsedagspresent från Lars chef) och jordgubbar. En liten familjefest med mysig stämning och ett födelsedagsbarn som var väldigt nöjd med sitt firande. Själv kände jag av resultatet av en halv flaska champagne och ett par glas vin till maten imorse. Så trött man blir! Jag var tvungen att ta en liten siesta när Nina vilade på lunchen idag för att orka med eftermiddagens strapatser (hundpromenader, skolhämtning och lekplatsröj) och sitter nu allaredan och gäspar jämte min Corona. Det är inte otippat att det blir tidig läggning ikväll;).
Smarriga saker på födelsedagsbuffén.
Och det tog ju klart inte många minuter (sekunder handlade det nog om här) innan Oskar och Nina började att roffa åt sig.
Oskar hade dekorerat en mugg till pappa med världens finaste huvudfoting på.Nina ville ju såklart också vara med och fira och pappa fick extra många pussar och kramar. Hon är verkligen pappas tjej.Mamma fick också lite uppmärksamhet mellan varven till buffén för påfyllning av popcornskålen...

1 kommentar:

a-lo sa...

Vilka snygga tjejer! Och smarrigt födelsedagsbord, och glatt födelsedagsbarn och tjusig mugg!