tisdag 17 maj 2011

Weekend away

Vi stack iväg från Bryssel i helgen för att spendera en avkopplande helg på landet i Alsace. Vi åkte med goda vänner från Antwerpen, men hade den smarta idén att också be Lars föräldrar komma dit (det är deras sommarställe) så att vi kunde få lite barnvakt också. Resultatet blev lyckat och vi lyckades också klämma in ett besök på den fina restaurang som bara råkar ligga i den lilla, lilla by sommarstället befinner sig i. När man som upptagen småbarnsförälder inte kommer ut så ofta så uppskattar man det helt klart desto mer när man väl lyckas ta sig ut.

Vad jag annars inte gillar med just resan till Alsace är att den tar mellan fyra och en halv och fem timmar och beroende på barnens humör kan det kännas som två timmar eller tio.... På vägen ner beslöt sig barnen att inte sova en blund trots att vi inte anlände förrän klockan halvelva på kvällen. Släng in ett par väldigt nödvändiga blöjbyten, nedsmulade bilbarnstolar, uthällda vattenflaskor, bråk om nallebjörnar och böcker, barnskiva på repeat i ett, och hundrafemtioelva frågor om när vi skulle vara framme så förstår ni varför jag inte alltid ser fram emot just bilresan i sig....Zora älskar att få tillgång till en trädgård och var väldigt lycklig här.Oskar hjälper farmor att röja i trädgården.Dags att fylla sand i sandlådan....
...som invigdes denna helg och snabbt blev poppis.

Tillbaka i Bryssel försöker jag få mitt nya jobb inhåvat och avklarat så snabbt som möjligt och har nu ett nytt möte med direktören på torsdag. Med Lars i Warsawa idag och imorrn och ett födelsedagsfirande att anordna på torsdag fick jag avboka franskan denna veckan för jag fick inte ihop tiden för att plugga den grammatik jag måste få gjord nu. Men jag hoppas som sagt få mer tid att lägga på min sista tredjedel av franskakursen snart. Nu ska jag gå upp på övervåningen och försöka övertyga Nina om att alla barn ska sova klockan halvnio och inte ligga och prata och ropa på mamma.... Med tanke på att jag måste få upp barnen extra tidigt imorrn för att få alla logistik att fungera är det inte idealiskt att hon inte sover ännu. Men när hon gör det tror jag att jag unnar mig en Corona, lägger mig på soffan och läser en bok:).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni får nog investera i dvd i bilen med skärmar så att barnen kan titta på sina favoriter, det borde göra resorna lite lugnare och skönare för alla.Roligt att se den nya sandlådan samma modell som kusin Julia har. Tipsa farfar att lite färg kan vara bra om den skall stå sig i längden.Vi hoppas att du kan fixa jobbet så att du blir nöjd under veckan.Vi ser nu fram mot nästa blogg med bilder från födelsedagskalaset. Stora kramar från morfar.

Kattis sa...

Ja, det är inte otippat att vi köper in en sådan portabel dvd för bilen snart.. Hemresan gick dock mycket bättre än på nerresan så det handlar nog också mycket om dagsform, både vad gäller barnen och mammas tålamod;).

Sandlådan var poppis och är allaredan impregnerad samt skyddad av presenning när vi inte är där så kommer nog hålla bra.

Jobbet verkar lovande, ska träffa styrelsen 7 juni.