tisdag 20 september 2011

Den stora tröttheten

Kombination av jobb, höst, en släng av magsjuka och morgonpigga barn på helgerna har gjort mig rejält trött. Kan man ha som hobby att sova? Just nu känns det nästan så. Inte på dagtid för då är jag fortfarande hyfsat pigg, men när jag nattar kidsen vid halvåttasnåret sjunger jag mig nästan själv till sömns och skulle lätt kunnat gå och lägga mig samtidigt.

Såhär tre veckor in på jobbet så känns allt fortfarande bra och även om det finns mycket nytt att lära sig nästan dagligen så har jag iallafall inte ännu fått den där "Men vad har jag givit mig in på?" känslan så det får väl anses vara ganska lovande. Däremot kommer jag på mig själv att önska ibland att jag kunde snabbspola de här första månaderna fram till jul för jag tror att det är nu allt kommer vara som mest intensivt och det hade varit skönt att komma förbi den här första perioden då det känns som om hjärnan måste gå på högvarv i ett.

Men, man får nöja sig med att allt gått bra hittills och att jag enbart fått positiv feedback än så länge. Nästa vecka är det styrelsemöte och då får jag möta de fem styrelsemedlemmar som jag ännu inte träffat. Det ska bli riktigt skojigt. Det roligaste med det här jobbet är dess sociala sida. Det passar mig att träffa nya bekantskaper och det är ingen brist på den varan. Imorrn åker jag på konferens utanför Köln, komplett med flott middag på kvällen. Det hela utspelar sig på fyrstjärnigt hotell och innebär två timmars tågresa i vardera riktning. Jag hoppas kunna klämma in lite privat bokläsande och får sovmorgon (hurra!) på torsdag.

På tal om böcker så jag är sur på Bokus där jag hade tänkt beställa lite nya barnböcker nu när vi kan unna oss lite lyx. Jag menar kartonnageböcker i åldersgruppen 3-6 år?! Vad är det för idiotpåhitt??? Att det passar pekböcker för bebisar håller jag med om, men jag vill inte köpa Nicke Nyfiken, Barbapapa, Alfons Åberg eller Bu och Bä i detta trista format. Treåringar äter inte sina böcker. Jag har böcker från min barndom som hållit mycket bra trots att de är både tummade och vällästa så det så. Tummen ner för denna moderna barnbokstrend alltså.
Vi hade fint besök i helgen av Oma och Opa. Det uppskattades av hela familjen.
Enligt Oma Lilo börjar Oskar bli mer och mer lik Lars i samma ålder.
Nina visar upp sin fina nya Pippimössa som hon fick av mormor och morfar i födelsedagspresent.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder.Oskar ser så stor ut när han har klippt sig.Det var en härlig kram Uwe fick av honom.Nina är så fin i sin pippimössa tur att den passade. Glassig middag med finstassen på sovmorgon och hotellfrukost det är inte så illa.Ha det så kul.
Kram mamma

Jorun sa...

Hej, jag kom hit efter en sökning på bloggar i Bryssel, jag flyttade hit i januari efter tio år i Luxemburg. Jag tänkte bara säga att kartonnage inte är så illa som det låter. Det är inte pekbok på kartongpapper, utan en inbunden bok med kartongomslag. Ett lite mindre exklusivt sätt att binda böcker, men inget konstigt.