torsdag 29 september 2011

Plikten framför allt?

Jag är så glad över att veckan snart är slut. Den började inte bra och det blev klart värre innan det blev bättre. Som om det inte var nog med jobbstressen i sig så började jag känna mig lite halvtaskig i tisdags kväll och fick sedan spendera halva natten över toalettstolen. Igår var det dock dags för mitt första styrelsesammanträde och första gången jag skulle träffa flera medlemmar så jag kände mig tvungen att släpa mig in till jobbet trots att jag fortfarande inte mådde bra och hade behövt ligga kvar i sängen och återhämta mig. Det gick väl hyfsat bra på mötet, men var ingen höjdare under dessa omständigheterna och jag kraschlandade i sängen igår redan klockan åtta...

Idag mår jag tack och lov bättre, men känner att jag skulle kunna sova i 24 timmar om jag bara fick. Imorrn måste jag komma ifrån jobbet i vettig tid och ta mig tid att koppla av ordentligt i helgen. Om inte annat så måste jag försöka kroppsligt återhämta mig annars är väl risken stor att man åker på något annat virus.

Jag hoppas verkligen vi får några veckor framöver nu utan att vi alla är sjuka till höger och vänster för det är väldigt svårt att få allt att gå ihop under nuvarande omständigheter.

Positivt är iallafall att sommaren fortsätter härnere. Strålande sol och 24 grader varmt är prognosen i helgen och det kommer göra oss alla gott:).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men jag sag dig pa vag hem strax efter 17 idag, det ar ju valdigt skaplig tid for att vara en belgisk arbetsdag. Hoppas du mar battre snart.

a-lo (the book pond) sa...

Herregud, vilket elände. Hoppas nu alla jävla virus ger sig någon gång och att ni kan njuta hela härliga helgen!

Kattis sa...

A-Lo: Ja, det har varit en tuff vecka, men jag hoppas kunna återhämta mig under helgen.

Anonym: Att lämna jobbet klockan sjutton innebär inte nödvändigtvis att sluta jobba tyvärr... Du glömde förresten skriva ditt namn i inlägget. Gör gärna det så att det inte känns som om jag har min egen stalker som hänger runt jobbet och har koll på när jag går hem.