måndag 12 september 2011

Tvåårssdag

Hurra, hurra, hurra, hurra för Nina som fyller två år idag! Det känns som om det inte var alls speciellt länge sedan vi kom hem med henne från sjukhuset och nu är hon redan stora tjejen. Man blir allt lite sentimental och jag börjar inse att det där alla med större barn pratar om, just att tiden går så fort när barnen är små, det stämmer verkligen. Det är ju lite tveeggat det där för å ena sidan vill jag att barnen ska vara små och kramgoa, medans jag samtidigt tycker det är så skönt nu när de är större, är mer självgående och man slipper ha med sig tusen prylar när man ska ge sig iväg någonstans. Det är inte alltid helt lätt att leva i nuet minsann;).

Det är full fart på jobbet, en hel del stress, men än så länge hanterbar. Idag koncentrerade jag mig på att vara så effektiv som möjligt så att jag kunde hämta Nina på dagis i hyfsad tid. Det var ju dags för kalas hemma! Oskar (som är hemma från skolan och fortfarande mår ganska dåligt) och Lars hade dekorerat och gjort fint och Nina njöt i stora drag av att riva av pappret på alla fina presenter.
Oskar var väldigt hjälpsam vad gäller öppnandet av paketen.
Det var ett riktigt Pippitema på många presenter och det passade Nina utmärkt.
Här vinkar Nina och Oskar till mormor och morfar på semestern.
Mammas stora tjej.

2 kommentarer:

Karin sa...

Hurra hurra Nina! Vi försökte nå er på telefon igår... Men vi kanske kan ta en träff på Skype i veckan?!

a-lo sa...

Men oj, jag glömde ju gratta igår! Det ser ut som födelsedagen gick som den skulle i alla fall och att Nina var nöjd med alla presenter :)