söndag 25 september 2011

Indiansommar

Nu är det sommar igen. I helgen har vi haft 25 grader varmt och alla de där sommarkläderna som jag tvättat och lagt undan fick tas fram igen. Inte för att jag klagar på det. Jag skjuter gärna upp hösten så länge det går och ser snart fram emot en kall öl på terrassen innan söndagens traditionsenliga pizza.

Sovmorgon för hela familjen (fram till 7.45, snacka om lyx hemma hos oss), fantastiskt god brunch hemma hos kompisar, latte på terassen och lekplatsbesök på eftermiddagen, ja, så blev vår söndag. Avkopplande och bra på alla sätt. Hade jag nu inte haft ett tidigt morgonmöte med styrelsepresidenten imorrn så hade nog den känslan kunnat ligga kvar lite längre. Som det är nu känner jag hur jag börjar gå igenom listor och diverse argument redan nu. Fast jag tror nog den där ölen kommer att ligga bra till om en liten stund. "Imorgon är en annan dag" liksom;).
När vi kom till lekplatsen var tre killar i Oskars klass där, bland annat Adam. Det tog inte många minuter innan alla sprang som vildar fram och tillbaka. Inte undra på att Oskar somnade på tio minuter ikväll.Det syns tydligt hur roligt Oskar har här tycker jag.Nina hängde på så gott hon kunde. Hon är väldigt förtjust i alla Oskars killkompisar och går allra helst hand i hand med Emil som hon har ett extra gott öga till. Det verkar besvarat så kanske kan man tussa ihop dem på allvar om typ tjugo år eller så;).

1 kommentar:

a-lo sa...

Jag älskar den här hösten! Typiskt nog hade jag dock en för varm kappa till Götet i helgen, men det som var bra var att jag oftast inte hade på den :)

Härliga bilder på ungarna. Nina har fått så långt hår!

Hoppas du kunde njuta söndagen trots jobbmöte. Mina tankekvarnar har redan börjat mala...