måndag 2 januari 2012

Förhoppningar 2012

2011 har kommit och gått och nu står man här på tröskeln till 2012 och funderar på vad det kommer erbjuda.

Förra året började Nina gå och prata ordentligt, Oskar knäckte det franska språket, Zora opererades och blev piggare på promenaderna, jag var utan jobb i tre kvartal, men läste franska på mornarna och hängde på lekplatserna på eftermiddagarna. Hela familjen hade en fantastiskt skön och lång sommar i torpet innan den intensiva hösten med nytt jobb började. Sista kvartalet var helt klart det tuffaste. Väldigt roligt med jobbet, men också stressigt i perioder, sjuka barn, sjuka vuxna, mer stress, dåligt samvete, trötthet och mer trötthet och ett ständigt pusslande för att få livet med två heltidsjobb, två barn och en hund att gå ihop.

Mina förhoppningar för 2012 är väl det gamla vanliga; att jag ska känna att jag lever det livet jag vill leva här och nu, att jag blir nöjd med de val jag gör i arbetslivet, hemma och i det sociala umgänget, att mina Att Göra-listor blir lagom långa och leder till en underlättad vardag och inte lägger ribban så högt att de istället blir stresstermometrar, och att jag jobbar mer på att nöja mig med Lagom Bra både på jobbet och i familjelivet. Dessutom vill jag se till att få lite mer tid till att göra saker själv. Vare sig det handlar om träning, shopping eller en helg med kompisar.

Sprang på "Lycka till! Om balans i livet och andra floskler" av Tinni Ernsjö Rappe och Jennie Sjögren på Emmaus för 5 spänn häromdagen och den kan väl vara en bra bok att få läst här i torpet under ledigheten. Återkommer med eventuella visdomsomsord om den faller i smaken. Kapitlet "Tjenare lathet, eller om att slarva sig frisk och framgångsrik" låter ju onekligen som något som skulle passa mig finemang;).

Nedan kommer lite nyårshälsningar från den flotta fest vi var på Chez Grahms.
Här är tjejerna uppklädda och förväntansfulla inför kvällens festligheter
Medans vi vuxna serverades bubbel blev det filmvisning för barnen.Ola körde sitt minutschema i köket och det gav bra resultat. Hummer, lamm och chokladfondue (ja, inte tillsammans dock) gjorde nyårsmiddagen väldigt lyxig och smakfull.
Dags för lite nyårsfirande för de minsta festdeltagarna.Vem behöver raketer när det finns stora tomtebloss?.Wii-spel avslutade kvällen. Om det nu inte syns här så är det Just Dance.... Inte lika lätt som det ser ut. Om man inte heter Anna (och har smygövat alla danserna eller mixtrat med spelet eller något annat skumt) och vinner alla danstävlingar med tusentals poäng....

1 kommentar:

Anna sa...

Har man naturlig fallenhet för dans så har man! ;)
Fast vi såg nog rätt komiska ut allihop...
Så roligt att ni var med oss - det blev ett bra kalas med god mat tyckte vi också.
Kramar till hela familjen från alla oss!