torsdag 7 juni 2012

Blomsterprakt

Jag saknar en trädgård. Visserligen har jag ju en trädgård i torpet, men i Bryssel får jag nöja mig med min terass. Där växer det hyfsat trots regnskurarna som avlöser varandra. För att få lite inspiration till vad man kan göra på den begränsade yta jag har till mitt förfogande kikar jag ofta in i andra trädgårdar i grannskapet.
Det här tycker jag är ett charmigt och annorlunda sätt att ha blommar på fönsterkarmen på. Jag vet inte vad det är för gula blommor, men det är någon slags klätterväxt.
Jag är inte så förtjust i trädgårdstomtar, men den här figuren tyckte jag passade jättebra i denna lilla nio kvadratmeter stora trädgård. Älskar svampen.

2 kommentarer:

Gunilla sa...

De gula blommorna med svart i mitten tror jag heter svartöga.Det är en vanlig blomma som man kan så själv och är ettårig. Köpte en som var uppdriven för två år sedan.Den blommade inte så fint hos mig som dessa gör,de behöver nog mycket sol.
Kram

Kattis sa...

Ja, jag tyckte dessa blommorna var väldigt söta. Vi har väl en bra växtzon härnere. Skulle väl kanske inte funka lika bra i torpet av den anledningen...