söndag 3 juni 2012

En grå söndag

Regnigt, grått. Sommaren försvann lika snabbt som den kom. Känns inte alls som juni. Känns inte alls som söndag heller för den delen. Har tillbringat fem timmar på jobbet. Ett nödvändigt ont såhär dagen Innan Stor Workshop. Känner dock nu ännu mer än tidigare att det här med att bli arbetsnarkoman nog inte ligger för mig. Kan ta stress och extra jobb kvällar och helger under sådana här arbetstunga perioder, men jag känner många som jobbar såhär mer eller mindre jämt. Det är jag glad att jag slipper. Om inte annat för jag helt enkelt inte är effektiv efter mer än åtta timmar på jobbet. Utan tid att reflektera, pausa, bara vara, sluta tänka Att Göra-listor och annat blir mina jobbprestationer sämre i längden, inte bättre.

Färdig nu, det får bli vad det blir. Lagom bra blir nog helt okej och mer tid för förberedelse finns inte nu. Varvar ner med ett glas champagne. Det gör susen.....

1 kommentar:

Gunilla sa...

Hoppas att det gick bra på din Workshop idag.Det är ganska typiskt att det hopar sig med jobb just i juni före semestrarna.Försök att inte stressa för mycket.
Kram