onsdag 28 oktober 2009

Nästan återhämtade....

Pust, vilken början på veckan alltså... Det är bra att man inte vet om i förväg hur det ska bli. Att vi alla skulle bli så dåliga på samma gång är ju maximal otur. Det är väl tur i oturen att både jag och Lars uppskattar svart humor och kunde skratta lite åt eländet för det var ju onekligen en kaotisk situation!

Nåväl, igår eftermiddag hade vi alla återhämtat oss ganska bra. Jag, Zora och Oskar stack till lekplatsen i det härliga varma höstvädret medans Lars och Nina var på återbesök på BVC. På kvällen var jag sedan rejält hungrig efter nästan två dagars diet på coke zero, rivet äpple och skorpor och beslutade mig att om det nånsin är ett bra tillfälle att stoppa i sig massor med kalorier så var det nu. Sagt och gjort: Lars stack iväg till vårt kvartersfriterie (en belgisk institution) för två rejäla portioner med frites. Serverade med majonnäs och curryketchup. De slank ner illa kvickt kan tilläggas!!
Nu får jag nog se till att jag äter ordentligt resten av veckan. Jag har gått ner två kilo på två dagar och även om det innebär att jag är nere på min vikt innan graviditeten misstänker jag att det inte är "rätt" kilon som försvunnit och ska jag orka ha kraft för amningen så måste jag ha lite hull på kroppen. Jag får alltså försöka äta bättre lunch (det är något jag nästan kan glömma bort ibland) och trycka i mig minst en konditorikaka per dag. Det ska väl inte bli helt omöjligt, he he!!

Grisen var också hungrig tyckte Oskar. Fast han fick nöja sig med bröd...

"Sleeping like a baby". Man förstår ursprunget av det uttrycket här.. En av Ninas älsklingspositioner. Fast det ska tilläggas att hon innan detta kortet togs otröstligt gallskrek i en kvart.......

3 kommentarer:

Nina sa...

Kul att hitta en annan bloggande svensk mamma i Bryssel! Såg din kommentar på Sannas blogg och kan inte annat än hålla med. Det är en mycket mer avslappnad inställning till amningen här i Belgien än i Sverige, skönt! Min dotter har också varit krasslig den sista tiden, det är väl nåt virus som går. Hoppas ni får vara friska nu hela familjen.

Kattis sa...

Hej Nina (vilket fint namn ;)), så kul att någon utanför den närmsta familjen och umgängeskretsen också har hittat bloggen. Vart bloggar du nånstans?

Resten av familjen har återhämtat sig, men jag har typiskt nog dragit på mig halsont och förkylning, men det är bättre än maginfluensa iallafall!!

Nina sa...

Jag bloggar på:
http://nijo71.wordpress.com/. Somliga inlägg är lösenordsskyddade men om du mejlar mig kan jag skicka över lösenordet (nijo71@gmail.com), dvs om du är intresserad av att läsa. Det är inget hemligt direkt men ibland känns det bättre att vara lite mer "anonym".

Jag har också varit förkyld. Det har gett med sig, men jag misstänker att jag fått vätska på trumhinnan eller nåt för jag är alldeles "lomhörd", suck. Men allting är bättre än magsjuka!

För övrigt anar jag på dina beskrivningar att ni bor i närheten av där vi bodde förut. Vi bodde på Rue Sans Souci i Ixelles. Kan det stämma?