måndag 5 oktober 2009

Full rulle

Det är fortfarande fullt upp chez Molin-Bruckner. Det är inte klokt hur dagarna bara försvinner utan att man för den delen får mycket gjort. Jag inser nu att vi hade rena lyxtillvaron hemma när Oskar var bebis för då kunde vi förutom de obligatoriska hundpromenaderna helt koncentrera oss på honom och med tanke på att små bebisar mest sover och äter så innebar det många timmar när man bara kunde surfa runt på internet, läsa böcker eller sova ikapp.

Numera är det helt annorlunda med storebror hemma. Allt går jättebra och förutom att man måste vara snabb som bara attan innan Oskar beslutar sig för att själv ta upp Nina från babysittern så är han fortfarande jätteförtjust i henne och vill att hon ska vara med hela tiden. Men, tid att sitta still och bara ta det lugnt? Glöm det. Här lever vi livet i högt tempo för jämnan och det blir lite tid för sig själv. Man får passa på som nu när både Oskar och Nina sover. Då är det läge att unna sig lite bloggtid, kaffe och egenhändigt gjorda svenska chokladbollar..

Man kan kanske tro att det är extra fullt upp p.g.a att Oskar är så liten fortfarande, men jag har hört från kusinen som har en tjej som är tre och ett halvt och en nyfödd bebis att även om storasyster där är äldre så upplever de tillvaron på samma sätt. Det är nog lika bra att bara acceptera att det närmsta halvåret blir väldigt familjeorienterat så får man ta tag i personliga målsättningar och planer jag och Lars har för oss själva (ska vi gifta oss nästa sommar eller ej, kommer vi lyckas att äntligen komma iväg till New York och beundra all Art Deco arkitetektur m.m.) nästa vår istället. Jag får alltså lägga band på min otålighet att kunna styra och ställa allt som jag vill och "go with the flow" lite mer... Så länge jag kan blogga lite då och då, hålla kontakten med familj och vänner via chat och mail och lyckas läsa lite böcker så känner jag mig ganska nöjd för tillfället:)

Inga kommentarer: