söndag 9 oktober 2011

Olika grad av elände

Jag tycker vi har handskats rätt bra med det faktum att vi alla varit sjuka i omgångar sedan september. Man får hitta perspektiv och även om det är tufft och slitigt så handlar det ju inte om annat än vanliga virus och annat.

Men idag sitter jag faktiskt här och är riktigt förbannad och sur på hela alltet. Igår kväll började jag känna mig lite kymig och vid niotiden hängde jag över toalettstolen. En halvtimme senare var det dags för Lars och sedan var det skytteltrafik till badrummet hela natten och halva morgonen. Om möjligt så mådde jag dubbelt så illa som när jag var magsjuk förra veckan och med tanke på att både jag och Lars var lika dåliga så har det inte varit helt lätt att ta hand om hund och barn här hemma. Tack och lov för dvd-filmer!

Jag hade behövt jobba idag inför vår konferens på tisdag, men det har knappast varit läge för det. Nu halvligger jag i soffan med laptopen och försöker få lite gjort, men problemet är att hjärnan känns lika utmattad som kroppen. Usch vilken jobbig helg. Och fy fabian för att jag än en gång befinner mig i en situation där sjukdom gör att jag inte kan lägga det fokus på mitt jobb som jag måste. Och jag som i vanliga fall aldrig är sjuk! Det vilar helt klart någon virusförbannelse över denna familjen just nu.....

5 kommentarer:

a-lo (the book pond) sa...

Nä, vad vidrigt att magsjukan gick ett varv till. Hoppas verkligen du kommer i form till imorgon så du känner att du kan förbereda tisdagen.

Det går ju inte att styra över sjukdomar (känns så himla omodernt på något sätt), men här verkar alla friska iaf. Vi klarade ju oss lindrigt undan den här gången, så jag hoppas det håller i sig några dagar...

Karin sa...

Ånej, vi som hoppades få läsa om att det vänt... Det var tråkigt att höra.

Karin sa...

Ånej, vi som hoppades få läsa om att det vänt... Det var tråkigt att höra.

Anonym sa...

Så tråkigt för er att bli sjuka båda igen.Vad är det för elaka virusar som härjar.Det är synd att vi inte bor närmare då hade vi kommit för att hjälpa er. Hoppas verkligen att du kan genomföra din konferens.Krya på dig och lycka till!
Stora kramar
mamma o pappa

Anna sa...

Fy så jobbigt! Hoppas att ni känner er bättre nu och att det går bra med konferensen. Massor av krya på er kramar från oss!!!