lördag 15 oktober 2011

Shopoholic...

Idag fick jag äntligen tid över till att sticka ner till stan för lite shopping. Jag kände mig i desperat behov av mer passande jobbkläder och till skillnad från mina försök att få uppdraget uppfört tidigare i höst så gick allting förvånansvärt lätt idag. Ny röd höstkappa från Sisley, grå-och svartmelerad 60-talsaktig ylleklänning från Talking French, två vida snyggbyxor och en smaragdgrön polotröja från Benetton, en petrolblå skjorta från Mexx och en mörkt hallonröd ylletröja från Marco Polo blev bytet.

Allt införskaffat på en och en halv timme vilket jag själv var ganska imponerad av. Planering, strategiskt tänkande och effektivitet är alltså mina ledstjärnor oavsett område;). Däremot följdes inköpen av lagom dos småångest när summan av kardemumman gjorde att det blev dags att ta fram kreditkortet. Jag är inte van vid att göra av en sådan här summa på en förmiddag, men fick lov att påminna mig om att a) jag inte längre är arbetslös och b) min jobbgarderob inte blivit uppdaterad sedan cirka 2006 och att det därför var Helt Okej att lägga en Sådan Summa på Lilla Moi just idag....

Resten av dagen har varit precis sådär avkopplande som jag önskat mig. Lekplatshäng i härligt höstväder i eftermiddag, goa och kramiga ungar vid läggdags och nu en Mort Subit Kriek medans jag väntar på att Lars läckra franska köttgryta ska puttra färdigt på spisen. Livet känns fint.För två helger sedan var det värmebölja här i Bryssel. Såhär fin var vår Pippitjej då (sådana här råttsvansar kallar Nina för Pippi..)Och vad sägs om den här goa killen i sin fina japanska utstyrsel som Lars kom hem med i somras. Lika snygg i blått som sin mamma tycker jag;).

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker att du är värd att shoppa runt lite.Val av färg på kläderna verkar vara perfekta för dig.
Oskar och Nina är så gulliga vi längtar efter er.
Kramar mamma