onsdag 5 oktober 2011

Skolliv

Varje gång jag hämtar Oskar på skolan så frågar jag vad han har gjort för något idag. Och varenda gång blir svaret detsamma: "Jag har lekt". Detta oavsett om han har pysslat, haft gymnastik, varit på utflykt eller något annat. Så sådär mycket information om vad han egentligen gör får jag aldrig.

Igår fick jag samma svar, men tänkte att jag skulle försöka få reda på lite mer än vanligt. Såhär löd den konversationen:
Jag:"Vad har ni gjort i skolan idag Oskar?"
Oskar: "Vi har lekt".
Jag:"Ja, men kan du inte berätta lite mer vad ni har gjort. Ni har väl gjort mer saker?"
Oskar funderar en stund: "Ja mamma, vi har lekt MYCKET".

Så nu har jag genast bättre koll på vad han sysslar med;)...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vuxna förstår ju så lite.Barn är underbara, Har man lekt mycket hela dagen så har man haft roligt.Eller hur?
Stor kram till Oskar.
Mormor.

Karin sa...

Det är som när vi frågar Julia vad hon ätit på dagis. 'Fisk, sås & potatis' (hennes favorit) svarar hon i stort sett varje dag... :) Vi håller tummarna att ni ska få vara friska!