lördag 5 maj 2012

Boklåda

Den här söta lilla boklådan sprang jag på häromdagen på Place Flagey. Den är uppsatt av Ixelles kommundel och uppmuntrar allmänheten till att lämna en utläst bok och plocka på sig en annan som faller i smaken. Jag blev genast så entusiastisk att jag såg till att lämna en bok här när jag gick förbi nästa gång. Jag tyckte nämligen att lådan såg lite för tom ut. Jag var väldigt nära att plocka på mig en engelsk Joanna Trollope, men eftersom jag precis ska lägga en stororder på Amazon så tyckte jag att det var bättre om den fick ligga kvar. Annars låg det två franska böcker och en svensk (!) barnbok i just denna lådan. Jag har inte sett någon annan boklåda häromkring, men jag ska hålla ögonen öppna för det här är just en sådan här grej som jag tycker är ett jättekul initiativ! Hoppas bara att den kommer att användas och att den inte vandaliseras....

1 kommentar:

Gunilla sa...

Kul initivativ.The Book Pond skulle bli glad.Roffa åt dig så många du kan.
Kram