onsdag 16 maj 2012

Men detta väder

Jag blir trött på mig själv. Jag tycker jag inte gör annat än pratar om vädret med vem jag än träffar. Med mina mina jobbkontakter, kollegor, dagispersonal, kompisar, ja till och med kassörskorna i mataffären. Men nu är jag så in i vassen trött på den här så kallade våren. Imorse var det 8 grader och det blåste så snålt att jag huttrade i min tunna trenchcoat på väg till jobbet. Vantar hade inte varit helt fel....

Igår klagade Oskar på att han frös på vägen till skolan. Dagen innan var det soligt och hyfsat varmt så jag hade inte satt på mössa på barnen. Jag menar det är ju faktiskt mitten av maj i Bryssel. Och då ska det vara så varmt att man inte behöver sådana attiraljer. Fast det var det ju inte. Och promenaden mellan jobb, Ninas dagis, skola och hem igår eftermiddag var riktigt otrevlig. Vi var så frusna att vi alla hoppade i badet för att tina upp när vi väl kom hem.

Den stundande långhelgen verkar inte bli så väldigt mycket bättre. Visserligen sol imorrn, men regn resten av helgen. Fast jag har hört rykten att det kanske kan bli hela 17 grader varmt på fredag. Man får vara glad för det lilla. Imorrn blir det nog utflykt till en av de stora lekplatserna på en provinciedomein och i helgen har vi lyckats boka en natt på hotell i Maastricht. Ska bli kul för där har jag aldrig varit. Jag hoppas nu bara att väderprognosen inte stämmer och att det inte blir 13 grader och regnigt...

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Ja,vädret är bedrövligt.Idag regnar det och är bara 8 grader usch!Igår var vi i torpet klippte gräs och planterade växter det var hyvsat väder, började regna på eftermiddagen,då vi var färdiga.Solen och värmen skall visst visa sig till helgen.Ha en jättetrevlig helg.
Kramar till alla.

a-lo (the book pond) sa...

Om det kan trösta så suger vädret här också. Igår var det hyfsat soligt, men regn och kallt idag. Också helt deprimerad, orkar inte vinterkläder mer...

Verkar dock vara något universellt. Eva, som numera befinner sig i Champagne, rapporterar också om att folket där är helt chockade över den låga temperaturen för den här årstiden..