tisdag 29 maj 2012

Bra på planering? Jag? Nej, inte denna veckan....

Man skulle ju kunna tänka sig att en av fördelarna med att vara i en chefsposition är att man får bestämma själv när man ska göra vad. Och att en sådan fanatisk listskrivare och planerare som jag skulle se till att organisera jobbet på ett sätt som gör att det blir någorlunda jämn arbetsbörda i veckorna.

Och det har funkat hyfsat i många perioder. Dock inte i den jag befinner mig i just nu. Hur har jag lyckats missa att styrelsemöten, ledningsgrupper, workshops, Kommissionsmöten, rekryteringar och kurser klumpat ihop sig under knappa tre veckor i juni? Sex viktiga möten som alla måste förberedas, intervjuer att hålla, presentationer att skriva och kursarbete att förbereda.

Jag känner att det är nätt och jämnt att jag får ihop allt det här. Det får bli en läxa om inte annat. Framöver måste jag försöka se till att ha bättre framförhållning. Samt att ha en realistisk inställning till hur mycket vi klarar att förbereda under såhär pass kort tid. Och bromsa eller planera om de möten som faller i redan tunga arbetsperioder. Nu blir det till att bita ihop och få det som måste göras gjort kosta vad det kosta vill. Som jag ser fram emot mitten av juni när de flesta möten och beslut är över....

Skönt ändå att man haft härliga långhelger mellan arbetsstressen. Den sista nu i Alsace. Fylld med fint väder, god mat och cremant. Och mer cremant;). Mer om det i nästa inlägg.

2 kommentarer:

Anna sa...

Ja, det är märkligt hur allt alltid hamnar samtidigt. Själv har jag haft galet mycket i maj. Det har inte varit jätteroligt att sitta på kvällarna och jobba över när det är 26 grader varmt och strålande sol... Men det är bara att bita ihop. ;)
Och nu när det nog lugnar ner sig lite blir det regn och 10 grader. :( Hoppas värmen kommer tillbaka till midsommar!!
Hoppas du får ihop pusslet!
Kramar.

Kattis sa...

Ja, det är typiskt att allt klumpar ihop sig i samma period. Hade iallafall ett bra ledningsgruppmöte idag. Som visserligen leder till mer jobb, men det känns bra att ha bockat av åtminstone en sak på Viktiga Listan;).