onsdag 15 augusti 2012

Mormor Kajsa

Denna veckan jobbar jag på distans. Och det går ganska bra när man kan vara flexibel med när man jobbar. Idag var jag dock glad över att det är en helgdag i Belgien för sommaren kom tillbaka igen. Så det blev till att ta på den lätta sommarklänningen för andra gången denna sommaren.

Min fina mormor kom också på besök idag. Och då är det ju extra roligt att kunna få visa torpet från sin bästa sida, det vill säga i fint väder. Roligt också att kunna fråga lite hur torpmiljön verkligen såg ut när hon var liten nu när vi vill göra torpet mer autentiskt. Fast inte så autentiskt att det blir som på tidigt nittonhundratal. Som byggnadsantikvarien på Nääs sa så hade dåtidens kök vare sig avställningsytor eller skåp. Eller rinnande vatten...
Det är nästan 90 år mellan mormor Kajsa och min Nina Kajsa. Jag hoppas vi alla har mina mormors gener och blir långlivade:).
Jag har sagt det tidigare, men upprepar gärna att det är så roligt att mina barn får lära känna både sin gammelmormor och gammelfarmor.

Inga kommentarer: