tisdag 1 december 2009

Äntligen december

Idag är det första december och efter en veckas ösregn så skiner solen idag på en himmel som lyser blå mellan molnen. Det känns inte som en slump. November är alltid regnig, dyster och allmänt körig och jag är alltid lika glad när man lämnar denna tristaste månad på året bakom sig och nu på allvar kan se fram emot julmys.

Adventspyntat har jag inte hunnit med ännu med tanke på det tempot vi hade här förra veckan, men nu börjar det klia i fingrarna och jag funderar till och med på att försöka baka lite lussekatter om jag hinner med.. Fast jag vet inte vilket recept jag ska använda. Det jag använt i Sverige innehåller kesella och det finns ju inte här.. Tips mottages tacksamt.

Det har blivit tyst här i huset när Anna och Erik åkt hem. Jag tror inte jag har de logistiska färdigheter som krävs för att bli trebarnsmamma (iallafall inte under våra nuvarande boendeomständigheter) för det är bra mycket mer jobb än med två barn, men vi hade fantastiskt roligt ihop och jag är tacksam över att jag har vänner som är villiga att komma på semester som innebär dåligt väder, full rulle och lite vila snarare än värme, strandliv och avkoppling;).

Jag har kommit på att jag inte uppvisat något kort på Nina i "tjejkläder". Här kör vi mest med Oskars kläder samt en och annan röd tröja eller byxor, men såhär fin kan hon vara i en klänning.
Oskar kan vara såhär fin i pappas nyinköpta t-shirt.....

6 kommentarer:

Karin sa...

Hej!
Vad söt Nina är i klänning! :) Här är det äntligen sol idag efter en månads regn... Det är mer motiverande att ge sig ut på promenad i solsken!
Kramar Karin & Julia

Kattis sa...

Ja, hon är gullig i sina klänningar. Tyvärr är det svårt att hitta strumpbyxor härnere av någon anledning och de enda jag har fått av mamma är storlek 62/68 och de är alldeles för stora just nu. Vart kan jag få strumpbyxor i storlek 62 hemma? Jag funderar på att be mamma skicka ner för det är ju alldeles för kallt att gå barbent under klänningarna och tights har jag inte heller hittat....

Anna sa...

Tusen tack för senast!!
Nu är vi hemma och vilar upp oss ;) Nej, så farligt var det inte. Det var så roligt att ses och jag tyckte vi blev riktigt bra på logistiken det sista. Men jag kan hålla med om att tre barn blir det nog inte för min del heller ;)
Kramar från ett kyligt Borås. (minusgrader i natt)

Karin sa...

Hej! Har du kollat i webbshopparna? Typ Lindex, HM, Halens osv. Där borde det finnas små strumpbyxor!

Kram K

a-lo sa...

Så söt. Det är ju den klänningen förresten! Kul att hon redan kan ha den.

Praktiskt med en T-shirt som man kan använda som koja :-)

Arbeta inte ihjäl dig med adventspysslet, man kommer långt med en julblomma och lite ljus.

Kattis sa...

Jag ska kolla upp webshopparna så kanske jag hittar något, tack för tipset.

Ja, jag får nog tagga ner adventspysslet iår, jag hinner helt enkelt inte med känns det som.. Och julklappar har jag inte köpt en enda ännu heller så nu får jag nog börja tänka på det illa kvickt!