fredag 29 oktober 2010

Fredagsmys

Fredag.. Det innebär egen mammatid för Nina och vi brukar alltid ha det mysigt ihop. Idag var lilltjejen dock ovanligt trött och jag fick lägga henne igen redan kvart i tio. Så jag beslöt mig för att för en gångs skull anstränga mig lite mer vid frukosten. Såhär ser min hemmavariant av en god hotellfrukost ut. Snart väntar latte och hembakad morotskakaLite roligare än den vanliga tallriken flingor eller gröt. Fast jag glömde ägget.
Vi har fint höstväder i Bryssel just nu. Min terass ser ganska tråkig ut eftersom jag iår inte kommit mig för att köpa några höstblommor att pryda den med. Denna krysantemum gör mig dock alltid lika glad. Vildvuxen och övervintrad för tredje säsongen lyser den nu upp uterummet. Nina är inte alls lika klåfingrig som Oskar var i samma ålder, men också hon tycker det är toppen att plocka ut saker från lättillgängliga lådor.
Mammas älskling.
Härnäst väntar höstlov för Oskar. Måndag är en helgdag så vi har en långhelg att se fram emot först. Nina får nog gå på dagis som vanligt nästa vecka, fast kortare dagar, för jag tror Oskar kan behöva lite dedikerad mammatid också. Om vi har tid ihop så kan vi göra lite mer "stora barn" saker som är svårt att få till när Nina är med.

2 kommentarer:

Jennifer sa...

Så fina bilder och du verkar baka och vara så duktig. Hoppas man får smaka någon gång. :)

Anonym sa...

Nina är så lik dig när du var i den åldern, ditt hår var förstås mörkare men du rynkade näsan lika gulligt som hon gör.
Trofasta blommor du har på terassen fin höstfärg har de också.
Kram mamma