onsdag 3 november 2010

Höstlov

Just nu kan vi njuta av underbara vackra höstfärger ute. Synd då att just denna höstlovsvecka bjuder på gråa skyar och duggregn var och varannan dag. Inte så jättekul att vara ute då. Det är som tur är inte kallt, men eftersom belgiska barn ju inte har några höst- eller vinterkläder att tala om så finns det knappt en enda unge på lekplatsen och det blir ju lite tråkigt i längden.

Dock var Juliette och Barbara här igår och vi busade runt i parken och på lekplatsen ett par timmar. Det retar mig att jag glömde kameran för det hade blivit underbart fina kort på Oskar och Juliette när de slängde höstlöv på varandra och jagade varandra upp och ner för gräskullarna..

Idag är inte vädret mycket bättre, men Oskar och jag gav oss ut på ett litet äventyr iallafall: åka spårvagn och hälsa på på pappas jobb. Som tur är behövs inte mycket för att roa Oskar i denna åldern. Släng in en buss eller spårvagn, en hiss och en ny miljö och han är rätt nöjd. Sedan hjälpte det såklart att Lars chef med en gång frågade om Oskar ville ha en kaka.. Och det ville han förstås;).
Så det är här du sitter och jobbar hela dagarna pappa...
Schysst utsikt. Jag passar på att grabba till mig kontorets alla magneter..
Inte bara kaka på kontoret utan också croissantbulle och jordgubbsjuice på fiket på bottenvåningen.
Nu har Oskar slocknat i sängen och jag sitter och filar på mitt engelska CV. I nästa vecka väntar första mötet med min kontaktperson på karriärscoachfirman. Det ska bli spännande. Ikväll blir det också lite egentid med middag på belgiskt brasserie med Barbara. Det ser jag fram emot.

2 kommentarer:

Karin sa...

Låter som alldeles underbara, lagom spännande, äventyr för en treåring!

Lycka till med CVt! Vi håller på dig.

Kramar moster K

Kattis sa...

Tack Karin, det värmer:).

Har nu filat färdigt på en första variant. Får se vad min kontakt säger nästa tisdag. Känns jätteroligt att få professionell hjälp med sådant här. Jag lovar att dela med mig av bra tips!

Kram på er alla