fredag 4 februari 2011

Fredagskänsla

När man inte är på jobbet i veckorna kan det ibland vara svårt att hitta den där "äntligen helg" känslan, men jag tycker nog att jag lyckas ganska bra med att tycka att helgerna är speciella trots detta. Kombinationen av att alla är hemma, planeringen av god mat och dryck lördag och söndag och ofta besök av eller hos vänner gör att dessa dagar oftast blir sådär avslappnande och sociala som man hoppas på. Det är dock synd att man inte kan vara ute mer för jag kan bli lite trött på att skräpa runt i lägenheten eftersom jag tillbringar tillräckligt med tid här i veckorna. Men, men, man får hitta på annat istället och nu när Oskars fantasi blir mer och mer livlig kan vi lätt tillbringa en timme i en koja, på den flygande mattan eller på flykt undan elaka vargar och otäcka monster;). Det händer ofta att folk kommenterar på Oskars vackra, lockiga hår. Jag tror det är kombon av att det är ljust och lockigt och sist var det damen i blomsteraffären som beundrade korkskruvarna. Dock ser håret (som nu är väldigt långt egentligen) inte alltid lika städat ut. Ibland blir det mer Einstein Junior. Som här under fleecetaket i kojan förra helgen....
För er som undrade vad stegen hade för funktion i vardagsrummet lägger jag upp ett foto som förklarar saken. Vi fick äntligen upp den antika lampa i art nouveau-stil som jag fick av Lars i födelsedagspresent förra året.
Nu har Lars kommit hem från jobbet och snart väntar besök från barnens farföräldrar. Vi har inte träffats på tre månader så vi ser alla fram emot att få umgås ordentligt!

Inga kommentarer: