lördag 26 februari 2011

Pyssel Hall of Fame

Det blir inte lika mycket pyssel för mig och Oskar numera. Dels för att de gör otroligt mycket sådant i skolan och dels för att det inte alls går att göra det med Nina närvarande eftersom hon har en tendens att antingen äta upp pysslet eller skrika i protest för att hon inte får/kan göra samma saker som Oskar. Lillasyster kan vara en mycket bestämd dam minsann...

Däremot försöker jag ta fram pyssellådan åtminstone en gång på helgen och idag var det äntligen dags att göra färdigt familjesamlingen av toalettgubbar. Julia saknades nämligen och henne ville Oskar bestämt få gjord nu.
Här är hela uppsättningen.
För dem som inte känner igen sig själva kan meddelas att personerna i främre raden är från vänster till höger: pappa, mamma, Oskar, Nina, farfar och farmor. Bakom syns diverse abstrakta Oskarsgubbar och annat.
Här har vi en utomjording, morfar, mormor, Magnus, Karin, Julia och Anke. Nu får vi väl se om intresset håller i sig för då får vi väl utöka kretsen med kompisar och annat;).

4 kommentarer:

a-lo sa...

Men jesus, det här var det mest ambitiösa jag sett! Mycket talangfullt - och tålmodigt.

Jag hajar fortfarande inte hur man pysslar (jag tycker väl eventuellt att det inte är det världsroligaste som finns), allt jag lyckats få ihop är en spindel av piprensare.. Stackars Sophie, ni borde komma hit och göra lite gubbar åt henne också :)

Anonym sa...

åh va fina.

Julia gillar att hon har en opa i håret :))

Kramar till er alla
/MKJ

Kattis sa...

Tja, Rom byggdes inte på en dag kan tilläggas. Samlingen påbörjades för ganska länge sedan så vi har inte haft väldigt hög produktionsnivå direkt;).

Alltså jag pysslar och bakar med Oskar för att jag tycker det är kul, inte för att det är ett måste för barn. Man ska satsa på det man tycker är roligt att göra själv helt klart. Fast det är klart att jag ställer upp som pysseltant nästa gång vi träffar Sophie:).

Vad kul att Julia gillade gubben och apan. Hon är ju en liten klätterapa själv så det tyckte jag var passande.

a-lo sa...

Ja, hyra fru pysseltant per timme, det vore bra det!

Klart att man ska göra saker som är lite roliga för en själv också . Men S plockar gärna fram sin pysselväska för hon tycker ju det är kul, så ibland önskade jag nog lite mer kreativitet på det området.. Men å andra sidan verkar hon bli rätt nöjd bara hon får en sax och lite lim att kladda själv med. Och pärlplattor lägger jag ju med henne, så jag är inte helt förtappad ;)