tisdag 21 september 2010

Grävmaskinist

Kommer ni ihåg vad ni ville bli när ni var små? När jag kollat igenom de tidstypiska Mina Vänner böcker vi alla skrev i under låg- och mellanstadietiden så står det ofta veterinär under mina framtidsdrömmar.. Nu blev det ju inte riiiiktigt så även om jag nog på allvar hade varit riktigt intresserad av det också på den tiden det var dags att välja inriktning till gymnasiet (tycker även nu att det verkar vara ett väldigt intressant yrke). Dock var jag bara medelmåttig i matte (även om jag faktiskt hade högsta betyg i både fysik och biologi) så det blev en samhällsvetenskaplig inriktning istället..

Inte för att jag är missnöjd med det. Mitt gymnasie- och högskoleval har ju gjort att jag fått jobba med miljöpolitik på flera olika nivåer både inom EU, intresseorganisationer och på företagsnivå och jag är fortfarande passionerat intresserad av just miljöfrågor. Däremot funderar jag ändå på om det inte skulle vara läge att ändra inriktning framöver. Uppsägningen ligger just nu runt hörnet så det är ju tidsmässigt en bra tid att fundera allvarligt på jobbframtiden. Lite jobbigt (jag kan inte påstå att skriva ansökningsbrev, uppdatera CV och gå på jobbintervjuer är det roligaste jag vet, fast å andra sidan har jag ju gjort det ett antal gånger så taktiken sitter nog kvar), men samtidigt spännande helt klart.

På tal om framtida yrken så är ett av Oskars favoritjobb just nu grävmaskinist. Här kommer äntligen några foton från Eggvena i somras när han fick köra grävmaskin. Just den grävmaskin som kommer att gräva vårt framtida avloppssystem dessutom.

2 kommentarer:

a-lo sa...

Jag ville bli flygvärdinna i en herrans massa år. Tur att inte den önskningen slog in.. Just nu vill jag mest bli miljonär ;)

Kattis sa...

Haha, flygvärdinna, det är nog det sista yrket jag skulle kunna se dig i:). Miljonär låter ju inte så dumt annars. Blir det en trisslott i veckan då?