söndag 12 september 2010

Nina ett år

Då.......
Nu.....

Tiden med småbarn går verkligen fort. Jag kan inte fatta att det var ett år sedan jag satt med en ännu onämnt tjej i famnen på sjukhuset, ganska så exakt en halvtimma gammal....

Och nu är hon redan ett år. En stor tjej som även om hon envist vägrar att krypa som vanliga bebisar (hon rumphasar sig fram på ett sätt som väldigt roligt ut) och inte alls vill stå (vi har slagit vad i familjen om när hon ska börja gå; hennes farmor trodde på ettårsdagen, men det slog ju inte in direkt, medans jag tror mer på min prognos om januari...), har en stark vilja, färgstark personlighet och inte alls blir avskräckt över att ha en vild storebror. Jag har en känsla av att hon kommer att bli en tuff tjej med mer skinn på näsan än Oskar;).

Vi har firat förstås. Ninas farmor, farfar och faster har varit här hela helgen och det har busats, ätits tårtor, skålats i champagne och öppnats paket. Precis en sådan mysig familjehelg man vill ha.
Brucknertårta och Molintårta:).
Nina luktar på blommorna (och blir jättearg när vi tar dem ifrån henne för att sätta i en vas....).
Dags att äta tårta. Ingen större reaktion direkt förutom att det alltid är lika kul att få kladda med skeden själv...
Oskar och Anke hade jättekul ihop. Här viks det hundrafemtioelfte pappersflygplanet....
Stolta farföräldrar och faster.

2 kommentarer:

a-lo sa...

STORA grattisar till fina Nina!

Julia (med hjälp) sa...

Grattis fina Nina - hälsar Julia och päronen! :)