fredag 26 februari 2010

Nästan vår

Vi har nio grader varmt i Bryssel just nu och vårkänslorna börjar smyga sig fram. Visserligen är vädret rätt kass med regn och gråa skyar, men krokus och snödroppar blommar i trädgårdar och parker och fåglarna kvittrar de dagar då solen tittar fram några minuter.

Det får mig att längta till att sitta på terassen och njuta av vårsolen med en rykande het kopp latte i handen.. Fast först får det sluta regna såklart och först får jag rensa bort alla fjolårets döda krukväxter som får terassen att se rätt deprimerande ut just nu...

Jag hoppas också på att vi äntligen får en varm och solig sommar. Nu är jag också nämligen sugen på att sippja ett iskallt glas vin eller två utomhus på sommarkvällarna. Därför är jag extra glad över att Nina nu äntligen upptäckt att det går att dricka mammamjölk ur flaska också så det ska nog gå att fasa ut amningen lagom till sommarsäsongen utan några problem;).

2 kommentarer:

Jenna sa...

Lyckliga du med vår och bebis som tar flaska.
Här tö och metervis med blöt snösörja.
Och Siggi tar inte flaska...
Men go är hon. :)

Kattis sa...

Jag måste erkänna att jag var väldigt förvånad när hon tog flaskan för vid tidigare försök har hon totalvägrat. Vi får se om flaskan funkar lika bra nästa gång för det finns liksom inte tid att pumpa ut och prova varje dag... Just no revolterar Nina istället mot grönsakspure som var jättegott förra veckan, men som spottas ut nu...