lördag 24 april 2010

En lördag i bilder

Lugnet har lagt sig i lägenheten. Jag har precis nattat Oskar som efter att ha bett om fler och fler godnattsånger i omgångar för att få mig att stanna lite längre bytte taktik på ett sätt som får mig att smälta. "Klappa mamma" säger han och flyttar på sig i sin säng. Det betyder att han vill att jag ska krypa ner jämte honom och så vill han klappa och kramas. Vem kan säga nej till det? Gullunge:).

Just nu sitter jag på terassen efter att ha övertygat Oskar om att det är en dag imorrn också och att man blir piggare om man sover lite innan dess ("Oskar är inte trött, Oskar är glad"...)och ser solen gå ned bakom trädtopparna. Lars står inne i köket och lagar till smarriga belgiska köttbullar med endiver tillagade i Duvel och jag njuter av sommaren. Det är 20 grader varmt och klockan är halvnio på kvällen. Så skönt!

Såhär har vår lördag sett ut idag.Avkoppling på terassen medans Oskar sover och Lars gör veckohandling.Här är vi på sommarfesten arrangerad av den skola vi hoppas Oskar ska få börja i i höst. Det fanns massa kul lekar. Här fiskas det ankor...

Koncentration på högsta nivå... Det här var kul tyckte Oskar och ville inte gå därifrån.Det här var nog ändå det roligaste. Polisen var på plats och ungarna fick cykla snitslad bana med trehjulingar.Det gick finemang med lite extra hjälp av pappa.Här prövar Oskar värstingtrehjulingen för de stora grabbarna......Såhär fint blommar påskliljorna i den lilla park vi har på smidigt gångavstånd hemifrån.Där avslutade vi eftermiddagen med lite lek i sandlådan. Oskars coola snickarbyxor (som går under benämningen "Tottebyxor" efter boken Totte bygger) är riktig vintage och sågs nog senast på Magnus för lite drygt trettio år sedan.

Som avslutning vill jag bara skicka en grattishälsning till Erik, redan stora killen, på sin ettårsdag! Som vi väntade på hans nedkomst förra året. Det satt långt inne! Jag och Oskar var och fikade hos Anna och Ola när vattnet hade gått och medans Anna hade värkar fixade Ola espresso. Det kändes helt bisarrt, speciellt som mina egna förlossningar varit över inom några timmar efter denna fas. Men inte Annas skulle det visa sig. Det var nog ett rekord i jojo-åkande fram och tillbaks till sjukhuset!.. Nu tippar jag att smekmånadsperioden av lugn och ro definitivt är över. Om Erik blir som Oskar lär det bli mer än full rulle för hela familjen under år två;)!

4 kommentarer:

a-lo sa...

Coola brallor! Skolan ser väl jättebra ut, hoppas det blir den då.

Anna sa...

Erik tackar för hälsningen. Det var roligt att fylla år. :)
Ja, det var några sega veckor vid den här tiden förra året med värk, glädje och oro. Men det slutade ju bra!
Underbar sommarvärme ni verkar ha. Här börjar det arta sig. Sitter på framsidan i solen och det är riktigt skönt. Erik sover i vagnen.
Kramar från oss!

Jenna sa...

Vad härligt det ser ut, väldigt roligt att ta del av ert liv där nere via fina bilder!

Kattis sa...

ja, det var en underbar helg verkligen. Så skönt med lite ordentlig sol och värme:).