måndag 12 april 2010

Vår i Bryssel

Hemma igen efter tre härliga veckor i Sverige längtar jag rejält efter riktig vår med sol och värme. Våren har kommit mycket längre härnere och såhär ser det ut när jag tittar ner i grannarnas trädgårdar från min terass där magnolia och plommonträd nu blommar.Helgen bjöd på riktigt fint väder och mitt på dagen när solen sken blev det till och med möjligt att ta av sig jeansjackan (så skönt att äntligen få lägga undan yllekappan!) under hundpromenaden.

Hundpromenad ja, nu har vi äntligen fått Zora tillbaka igen efter att hon spenderat en lång semester hos Lars föräldrar. Lite gråare om nosen, ett antal kilo lättare (välbehövligt) och allmänt piggare efter en framgångsrik operation av hennes förslitna armbåge. Vi har verkligen saknat henne allihop och Oskar blev alldeles exalterad och ville bara krama och pussa henne hela tiden;). Visserligen kommer jag att sakna mina hundhårsfria golv och det faktum att man inte behövt rolla Ninas kläder med en klisterrulleborste (en hundägares bästa vän!) innan man lägger henne i sängen, men att ha en hund är om än mycket jobb också så otroligt givande både känslomässigt för att inte tala om motionsmässigt att det känns bra att hon är tillbaka hos oss igen. Må hon få leva lycklig och frisk hos oss i många år till!

Inga kommentarer: