tisdag 13 april 2010

I väntans tider..

Jag väntar och väntar...och väntar....

Idag ska garaget komma med min reparerade bil (förhoppningsvis städad både inne och ute för den var bedrövligt vintersmutsig) och som vanligt tror jag på folk som säger att de ska vara här 9.30. Jag ser till att ha tvätten upphängd och Nina sovande sin morgonlur under den tiden så att jag ska slippa kånka ner henne tre trappor när bilen kommer. Och så kommer ingen bil.... En småsak, men jag blir sååå irriterad när man säger en tid och så har man inte dykt upp trekvart senare!

Det vore nästan bättre med den vanliga belgiska kundmentaliteten där man allt som oftast när det gäller allt från telefoninstallation till mätaravläsning eller IKEA-leveranser ombeds hålla sig hemma mellan nio och fem för att tålmodigt vänta på att någon ska dyka upp. Jag menar vem har tid med det när man jobbar?? Jaja, tur kanske att man är en hemmasittande hemmafru för tillfället;).....

3 kommentarer:

Jen sa...

Kan trösta dig med att det är likadant här hemma. "Se till att vara hemma då", meddelar budfirmor, Anticimex, IKEA mfl.
Man får lust att undra om man ska göra vågen när de kommer och man varit låst en hel dag.
Är urless på all dålig service, det enda de vill ha är ens pengar.

a-lo sa...

Det är allmänt känt faktum att hantverkare och andra "serviceinstitutioner" har sitt eget tidsuniversum. Det var så Einstein kom på relativitetsteorin faktiskt...

Kattis sa...

Ja, bilen kom till sist iallafall, endast en timme försenad;). Och den glänste både på in- och utsidan så jag känner mig ganska nöjd ändå.

Hmm, jag som trodde att Svedala var ett bättre serviceställe än här i Belgien. Jag ser nog Sverige genom lite för rosenskimrande glasögon ibland. Det kanske blir en kulturchock om vi flyttar hem och jag upptäcker att mitt "Förlovade Land" faktiskt inte existerar....